Slovní hodnocení
pro vedoucí pracovníky a učitele, asistenty pedagoga, speciální pedagogy, vychovatele a pedagogy volného času
PŘIHLÁŠKY:
PŘIRAVUJEME...
Tento kurz lze uhradit z prostředků Operačního programu Jan Ámos Komenský, projektu Šablony pro MŠ a ZŠ I (tzv. šablony OP JAK).
SLOVNÍ HODNOCENÍ (8 HODIN, 1 DEN)
URČENO PRO:
- vedoucí pracovníci středních a základních škol
- vedoucí pracovníci mateřských škol
- asistenti pedagoga
- speciální pedagogové
- učitelé všech předmětů 1. a 2. stupně ZŠ, MŠ a SŠ
- vychovatelé školních družin, školních klubů
- pedagogové volného času
Kurz je akreditován MŠMT dle § 25 a § 26 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, jako další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP).
Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností?
Praktický kurz se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.
Cílem kurzu je zvýšit kompetence pedagogů v používání různých forem hodnocení s důrazem na vytváření funkčního slovního hodnocení. Seznámíte se současnými pedagogickými teoriemi hodnocení a klasifikace žáků.
Z obsahu:
- Cíle a hodnocení žáků v praxi účastníků
- Klasifikace a slovní hodnocení
- Co je slovní hodnocení?
- Co předchází samotnému psaní?
- Jaká jsou rizika a přednosti slovního hodnocení?
- Identifikace formativních prvků hodnocení
- Formativní přístup k učení v kontextu současné školy
- Seznámení s konceptem map učebního pokroku pro vybrané vzdělávací oblasti
- Využití map učebního pokroku pro poskytování průběžné zpětné vazby a sledování individuálního pokroku
- Praktické ukázky slovního hodnocení
Kurz lze také uspořádat ve vaší organizaci nebo jej můžete absolvovat společně s ostatními zájemci ve vybraných termínech.
Čím je kurz jedinečný?
Kurz bude realizován interaktivní formou, v rámci které lektorka představí poznatky z praxe, využije diskuse, řešení modelových situací a další formy lektorování jako jsou rozhovor, práce s textem, aktivizující metody (heuristické metody a řešení problémů, didaktické hry, situační a inscenační metody), dále skupinová, diferencovaná či samostatná práce, popř. brainstorming.
Předpoklady
Kurz je vhodný pro všechny uvedené skupiny a nevyžaduje bližší znalosti.
Cena
Částku za kurz neplaťte předem, ale až na základě faktury, kterou obdržíte na kurzu.