Komunikace v krizových situacích s agresory
určeno pro širokou veřejnost, vedoucí pracovníky, firmy, obce, klienty
KOMUNIKACE V KRIZOVÝCH SITUACÍCH S AGRESORY (8 x 45 MINUT)
NOVINKA - NOVÝ KURZ! (na vyžádání lze i ONLINE)
KURZ JE URČEN PRO:
širokou veřejnost
ohrožené skupiny osob
vedoucí pracovníky firem, měst, obcí, sdružení, atp.
sociální služby
školy a školská zařízení
Z obsahu:
právo a krizové situace (nutná obrana, krajní nouze, zadržení, svépomoc)
- komunikační strategie a taktiky (neurolingvistické klíče a osobnostní typologie)
- agrese a agresivita
- stres a obranné mechanismy, práce se stresem
- poruchy osobnosti a jejich projevy
- zásady bezpečného chování
- konflikty, nejčastější zbraně a součinnost s bezpečnostními a záchrannými orgány
- modelové situace (provokatér, všeználek, agresivní a vulgární osoba, opilec, skupinová agrese)
Co se v kurzu naučíte:
- osvojení si postupů účinného jednání s agresivní osobou v krizové situaci
- praktický nácvik s technikami a obranou
- posílení vlastního sebevědomí a motivace s využitím osvojených dovedností
- osvojení znalostí a dovedností komunikačních technik a přístupů
- zvládání stresu a dovednosti jak stresům čelit
- eliminovat bariéry předsudků a rutinního chování
- dosáhnout vysokého stupně samozřejmosti a jistoty v praxi
Tento interaktivní kurz s tréninkem je určen pro všechny odborníky (pracovníky zdravotnických a školských zařízení i zařízení sociálních služeb), kteří přichází do styku s veřejností. Kurz je koncipován jako trénink posilující dovednosti účastníků v oblasti krizové a problémové komunikace v návaznosti na vnitřní předpisy zařízení a právní rámec České republiky. Účastníci kurzu se seznámí s komunikací v krizových, tj. nestandardních situacích, kdy dochází k fyzickému nebo duševnímu napadení jedince nebo skupiny, důraz bude kladen například na setkání s nepřizpůsobivým, agresivním, opilým, arogantním či drogově závislým pacientem, klientem nebo návštěvníkem školy, apod.
Stěžejní složkou bude právní oblast z trestního práva a občanského zákoníku (nutná obrana, vybočení z nutné obrany, krajní nouze, zadržení osoby, svépomoc, co je to zbraň a její použití aj.). Účastníci kurzu se naučí identifikovat agresivní chování a agresivitu (rozpoznat příčiny agresivity, její formy), a osvojí si způsoby, jak vypjatou situaci zvládnout profesně správně a bez osobní úhony. Představeny budou komunikačně - legislativní postupy a doporučení. Součástí kurzu bude i část věnovaná stresu (typy a fáze stresu, jak stresům čelit). Dále se účastníci seznámí s oblastí vnímání (chyby ve vnímání, neurolingvistické programování aj.).
V kurzu budou předvedeny praktické nácviky a modelové situace, které o které si předem můžete říci (v případě online kurzu budou použita videa, nebo zapůjčený materiál od zadavatele).
Kurz má za cíl posílení znalostí a dovedností účastníků uplatnitelných v jejich každodenní praxi, a tím i zvýšení bezpečnosti a efektivnosti na pracovištích. Zmírňuje pocity obav a nejistoty zaměstnanců v krizových situacích a nastavuje standardní chování pracovníků.
Kurz lze také uspořádat ve vaší organizaci nebo jej můžete absolvovat společně s ostatními zájemci ve vybraných termínech.
Foto: Školení Spolku jesenických strážců přírody (CHKO Jeseníky)